اولین تجربه سواری به همراه کیا سورنتو ۲۰۱۹

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ایکس تی

کیا سورنتو در بخش خارجی بسیار محتاطانه مورد تغییر قرار گرفته و در کابین نیز طراحان فضای بیشتری را برای سرنشینان مهیا کرده‌اند. مهندسان کیا به همراه بهره گیری از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته کاملا جدید در مدل‌های V6، به همراهعث بهبود شرایط فنی شده‌اند. بهبود شرایط خروجی کیا سورنتو جدید یک خبر خوب برای طرفداران بزرگترین کراس‌اوور کیا محسوب می‌شود.

در نگاه اول، شما حتی نمی‌توانید متوجه شوید که Sorento به روز شده هست. اما مقایسه آن به همراه مدل قبلی، نشان می‌دهد که طراحان بخش‌هایی از این خودرو را تغییر داده‌اند. هنوز مقدار زیادی کروم در طراحی بکار گرفته شده، به‌خصوص در جلوپنجره مشبک و چرخ‌ها، شاید برخی به همراه زیاده‌روی در بکارگیری کروم مخالف به همراهشند اما بخش جلو در حال حاضر جذاب‌تر از همیشه شده‌ هست و چراغ‌های کاملا جدید و چراغ مه شکن LED چندان بی‌تاثیر نبوده‌اند.

چرخ‌های بزرگتر ۱۹ اینچی به همراه طراحی رینگ‌های متفاوت، نمای جانبی را بهتر کرده‌اند. در بخش عقب دیفیوزر جدید و کرومی بیش از هر تغییر دیگری به‌چشم می‌آید. در کابین، بسیاری از تجدید نظرهای ظریف ادامه دارد. طراحی غربیلک فرمان، بخش‌های زاویه‌دار و حتی سقف پانوراما نیز دچار تغییر مثبت شده هست. خریداران می‌توانند چرم ناپا به همراه کیفیت به همراهلا را در رنگ‌های جدید سفارش دهند. سورنتو در حال حاضر به همراه هفت صندلی قابل سفارش هست و در تیپ‌های LX V6، EX V6، SX و SXL عرضه شده هست.

به همراهید توجه داشت که ردیف سوم به همراه تنها ۳۱.۷ اینچ فضای پا از اکثر رقبه همراه بهتر هست اما همچنان برای افراد سایز کوچک مناسب خواهد بود. سورنتو به همراه ۴۴.۱ اینچ فضای پا جلو و ۳۹.۴ اینچ در ردیف دوم، فضای پا بیشتری نسبت به هوندا پایلوت دارد و تنها یک اینچ از تویوتا هایلندر فضای کمتری را رائه می‌دهد.

از لحاظ رانندگی، سورنتو اصلا سواری اسپرتی ندارد و نسبت به سایر رقبه همراهی خود نا امیدکننده عمل می‌کند. این خودرو در مقایسه به همراه هوندا پایلوت بسیار سنگین واکنش نشان می‌دهد و اصلا سریع نیست. اما از لحاظ راحتی، سورنتو یکی از بهترین‌ها بوده که بسیار سواری نرمی در جاده‌های خشن نیز ارائه می‌دهد. گیربکس در سبک و سنگین کردن دنده‌ها بسیار هماهنگ به همراه موتور عمل می‌کند. سیستم رانندگی تمام چرخ نیز خوب کار می‌کند و مسلط بر شرایط جاده مانند راه‌های خاکی، برفی و به همراهرانی، شرایط خوبی را مهیا می‌کند تا شما بدون مشکل به راه خود ادامه دهید.

Sorento موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر خود را در مدل ۲۰۱۹ از دست می‌دهد اما همچنان به همراه پیشرانه‌های چهار سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری به کار خود ادامه می‌دهد. موتورها به ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهند و فاصله خودرو از سطح زمین نیز بسیار خوب هست و حس شاسی‌بلند بودن را به‌طور کامل منتقل می‌کند.

موتور ۲.۴ لیتری از لحاظ هستهلاک و مصرف بنزین بسیار کارآمدتر هست و طرفداران بیشتری نیز دارد اما این پیشرانه همچنان به همراه گیربکس شش سرعته اتومات مانند قدیم عرضه می‌شود. به همراه هستفاده از Apple CarPlay و Android Auto و سیستم ۷ اینچی می‌توانید اطلاعات خوبی را در دسترس داشته به همراهشید اما این همه‌چیز نیست و سیستم اطلاعاتی UVA Kia اجازه دسترسی به چیزهایی مانند رادیو ماهواره‌ای و ناوبری را می‌دهد که به همراه یک صفحه نمایش بزرگتر ۸.۰ اینچی در مدل SXL قابل سفارش هست. بطور کلی سورنتو را می‌توان بعنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی تمام عیار دوست داشت که شرایط خوبی را برای شما به‌ارمغان می‌اورد.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم