تجربه رانندگی به همراه ب ام و دیفرانسیل جلوی عجیب در تهران +تصاویر و مشخصات فنی

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ایکس تی

ایکس تی: بی ام و همیشه در به همراهزار ما جزو برندهای لوکس و البته پر طرفدار خودرویی بوده و بسیار از جوانان این برند را به دلیل عملکرد فوق‌العاده و طراحی جسورانه دوست داشته‌اند…..

به گزارش پایگاه خبری ایکس تی؛ بی ام و همیشه در به همراهزار ما جزو برندهای لوکس و البته پر طرفدار خودرویی
بوده و بسیار از جوانان این برند را به دلیل عملکرد فوق‌العاده و طراحی
جسورانه دوست داشته‌اند. اما در سال‌های اخیر، رقابت این شرکت چنان داغ و
سخت شده که در مواردی تصمیمات اشتبه همراههی نیز گرفته شده و به همراهعث خلق محصولاتی
شد که عمر طولانی را تجربه نکردند.

بی ام و طی چند سال گذشته به همراه
تصمیماتی عجیب و غریب به خوبی توانسته به همگان ثابت کند که می‌تواند
محصولی تولید کند که دوست‌داشتنی نیست! جرقه این موضوع در سال ۲۰۱۱ خورد
که بی ام و تصمیم گرفت به همراه حذف سری ۳ کوپه و کانورتیبل و جایگزین کردن اتاق ۴
به جای آن تغییری بزرگ در محصولاتش ایجاد کند. هرچند مدل‌های سری ۴ و سری ۲
بسیار جذاب بودند اما تولید سری ۳ و سری ۵ جی‌تی کم حرف و حدیث ایجاد
نکردند و طراحی نه‌چندان عامه‌پسند سری‌های GT بی ام و به مذاق منتقدان خوش
نیامد و موجب تاختن به بی ام و شد.

اما نمایشگاه خودرو تهران در سال
گذشته که پس از وقفه‌ای ۱۱ ساله به تهران به همراهزگشته بود به همراه حضور گسترده
واردکنندگان و … همراه بود. وقتی سری به غرفه پرشیا خودرو نماینده بی ام و
زدیم به خودرویی به همراه نام ۲۱۸i اکتیو تورر برخوردیم که در کلاس MPV قرار
می‌گیرد و پرشیا خودرو تمام خودروهای جذاب بی ام و را رها کرده بود و
دیفرانسیل جلوی عجیب بی ام و را به غرفه آورده بود.

حال
پس از گذشت چندماه به ملاقات این خودرو رفتیم تا ضمن بررسی ظاهری آن در
فراغ به همراهل تجربه رانندگی به همراه آن را به همراه شما خوانندگان عزیز به اشتراک بگذاریم.
به همراه تیم تست خودروبه همراهنک همراه به همراهشید.

طراحی ظاهری

سری
۲ بی ام و اکتیو تورر از پلت فرمی مشترک به همراه مینی کوپر بهره می‌برد. جالب
اینکه به همراه توجه به کلاس اینگونه خودروها که در رده MPV قرار می‌گیرند، روی
کارت ماشین این خودرو هاچ‌بک درج شده هست! به همراه توجه به طراحی این خودرو
می‌توان به همراهزار هدف بی ام و را به همراهنوانی دانست که شتاب به همراهلا چندان اهمیتی
برایشان نداشته، در عین حال که علاقه‌مند هستند سوار بر خودرویی به همراهکیفیت
شوند و برای متفاوت بودن ترجیح می‌دهند برند بی ام و را برگزینند.

البته
به همراه توجه به فضاسازی مناسب کابین و صندوق به همراهر می‌توان سری ۲ اکتیو تورر را
مناسب خانواده‌هایی دانست که آخر هفته به سفر می‌روند و پدر خانواده به همراه
آرامش و اهل رانندگی آرام هست.

طراحی کلی این خودرو به همراه آن که پویایی
مناسبی داشته و از خطوط سیال روی بدنه آن هستفاده شده، اما آن حس همیشگی
محصولات بی ام و را منتقل نمی‌کند و از آن دست خودروهای محدود بی ام و
می‌به همراهشد که در خیابه همراهن چشم‌ها دنبه همراهلش نمی‌کنند! به عبه همراهرت ساده‌تر بی ام و به همراه
تولید این خودرو نشان داد می‌تواند خودرویی نیز تولید کند که در خیابه همراهن
آنچنان هم دوست‌داشتنی نیست!
به همراهید قبول کرد که به همان مقدار که پورشه
در تولید خودروهای غیر اسپرت مثل پانامرا، کاین و ماکان موفق بوده، بی ام و
و مرسدس به همراه تولید خودروهای MPV از نظر طراحی ناموفق بوده‌اند.
نمای عقب
خودرو مشابه اکثر محصولات بی ام و به همراه دو چراغ L مانند تزئین شده‌اند، اما
در نهایت چهره‌ای محافظه‌کار و خانوادگی را رقم زده‌اند.

درست
هست که ما بر طراحی این خودرو انتقاد کرده‌ایم و آن را فاقد هیجان دیگر
محصولات بی ام و می‌دانیم، اما به همراهید این موضوع را نیز در نظر داشت که بی ام
و این محصول را برای خانوانه‌های پرجمعیت و هستفاده این چنینی طراحی کرده و
شاید برای این قشر از مشتریان، این طراحی کافی و مناسب به همراهشد اما به همراه پیش
زمینه تولید محصولات هیجان انگیز بی ام و، درک این نوع طراحی محافظه‌کارانه
کمی صبر می‌طلبد!

طراحی کابین و فضای داخلی

به همراه
به همراهزکردن درب خودرو اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید فرمان M سه‌پره معروف
بی ام و هست. طراحی کلی کابین برخلاف سایر محصولات بی ام و به همراه مقداری تفاوت
همراه هست. شاید مهم‌ترین موردی که در کابین به همراه سایر محصولات بی ام و
تفاوت دارد، محفظه‌ای بزرگ در داشبورد میانی هست که برای قرار دادن وسایل
بسیار مناسب می‌به همراهشد.

در
جای جای خودرو یعنی روی دربهای جانبی، داشبورد و کنسول، فضاسازی برای
قراردادن اجسام صورت گرفته هست. کیفیت کلی کابین به همراه دور دوزی‌هایی آبی رنگ
در قسمت‌های مختلف خودرو در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

در ردیف جلو و
عقب فضای مناسب برای سرنشینان وجود دارد و خبری از تماس سر به همراه سقف و یا پای
سرنشینان عقب به همراه صندلی جلو نیست، مضاف بر اینکه ردیف دوم صندلی‌ها برای
راحتی بیشتر سرنشینان قابلیت خوابه همراهندن دارد. در قسمت صندوق به همراهر فضای زیادی
برای قرار دادن کیف، ساک و … در نظر گرفته شده تا برای سفرهای برون شهری
از کمبود فضا رنج نبرید.

دو
تفاوت نیز به همراه محصولات معمول بی ام و در این خودرو دیده می‌شود. یکی
هستفاده نکردن از سیستم iDrive هست که دنده آن همانند بی ام و X1 به صورت
معمولی هست و دیگری نوع نمایش سیستم HUD هست. در به همراهلای داشبورد و جلوی
راننده یک صفحه در بیرون قرار دارد و اطلاعات روی آن نمایش داده می‌شود در
صورتیکه در اکثر مدل‌های بی ام و این اطلاعات روی شیشه جلو نمایش داده
می‌شود.

از
نظر ارگونومیک و دسترسی به امکانات بی ام و به همراهید گفت به همراه توجه به شبه همراههت
کابین محصولات این کمپانی به هم، این امکان به راحتی صورت می‌گیرد و به همراهید
گفت که فضای داخلی بی ام و ۲۱۸i اکتیو تورر بسیار جادار، مناسب هستفاده
خانوادگی و سفرهای برون شهری هست و هر چقدر از نظر طراحی این خودرو
محافظه‌کار بوده، اما در عوض در داخل خودرو فضاهای بسیار زیاد و مناسب برای
هستفاده و کاربردی وجود دارد.

قوای فنی

پرشیا
خودرو مدل اکتیو تورر را به همراه دو مدل ۲۲۵i و ۲۱۸i وارد به همراهزار کشور کرده هست.
مدل ۲۲۵i به پیشرانه‌ای ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز می‌به همراهشد که به لطف
بهره‌گیری از توربوشارژر می‌تواند ۲۳۱ اسب بخار
قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین گیربکس هستفاده شده در
مدل ۲۲۵i از نوع ۸ سرعته خودکار می‌به همراهشد که انتقال قدرت به چرخ‌های جلو
صورت می‌گیرد. جالب هست بدانید که اکتیو تورر اولین محصول بی ام و بود که
به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شد و موج انتقادات بسیاری را نیز در پی داشت
اما رفته رفته فروش مناسب آن در به همراهزارهای جهانی تصمیم بی ام و را برای
تولید این نوع خودرو توجیه کرد.

خودروی
مورد نظر روز تست مدل ۲۱۸i اکتیو تورر بود که مشخصات فنی آن به این ترتیب
هست. موتور ۱٫۵ لیتری ۳ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر توئین اسکرول که
قادر خواهند بود ۱۳۶ اسب بخار
قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کنند. این مدل از ۲ نوع گیربکس ۶
سرعته دستی و ۶ سرعته خودکار بهره می‌برد که همانند سایر محصولات بی ام و
فقط نمونه اتوماتیک آن به کشور وارد می‌شود. به همراهید گفت برای یک خودروی ۳۰۰
میلیونی، واقعاً عرضه نمونه ۳ سیلندری جای یاس و ناامیدی دارد! مصرف سوخت
این خودرو به همراه توجه به پیشرانه کم حجم آن چیزی در حدود ۵٫۱ لیتر در صد
کیلومتر می‌به همراهشد که عدد قابل توجهی هست و می‌تواند دوست داران محیط زیست که
البته جیبشان پر پول هست را به خرید این به همراهواریایی راضی کند.

شتاب
صفر تا صد این خودرو نیز ۹٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر می‌به همراهشد.
البته این مدل در به همراهزارهای جهانی به مدل xDrive مجهز می‌به همراهشد که به صورت
سفارشی می‌توانید آن را نصب کنید.

تجربه رانندگی

به
لطف دربهای بزرگ جانبی سوار و پیاده شدن به اکتیو تورر به راحتی انجام
می‌شود. به صندلی راننده تکیه زده و به همراه درگیر کردن گیربکس و غیر فعال کردن
ترمز دستی برقی شروع به حرکت می‌کنیم. ارتفاع مناسب و شیشه‌های عقب و جانبی
بزرگ در کنار آینه‌های جانبی دید مناسبی را از اطراف به راننده نشان
می‌دهند.

سری ۲ اکتیو تورر در عبور از دست‌اندازها و پستی‌بلندی‌های سطح
شهر ضربه همراهت را همانند یک بی ام و سدان به اتاق منتقل می‌کند و آرامش مورد
انتظار ما در کابین حکم فرما نبود.

شتابگیری خودرو طبق گفته ی کمپانی
حدود ۹ ثانیه هست که به همراه فشردن ایکس تی گاز متوجه خواهید شد به همراه این عدد فاصله
خواهد داشت که علت آن هم ارتفاع از سطح دریا و کیفیت نازل بنزین وطنی هست.

یکی
از موارد جذاب کابین فرمان M می‌به همراهشد که زمانی که آن را در دست دارید توقع
شتاب بهتری را از این خودرو خواهید داشت ولی متاسفانه نمی‌توان از سه
سیلندر توقع به همراهلایی را انتظار داشت.

یکی
دیگر از مواردی که در کابین به چشم می‌آید، تنظیمات نور چراغ‌های داخلی
کابین بود که بین دو حالت کلاسیک و اسپرت امکان تغییر داشت که در کمال تعجب
زمانی که آن را روی حالت اسپرت قرار دادیم تنظیمات نور چراغ‌ها به رنگ کرم
درآمد و در حالت کلاسیک رنگ آن قرمز شد!
صدای ورودی به داخل کابین
بسیار نامحسوس می‌به همراهشد و به همراهید گفت مهندسان بی ام و عایق‌کاری مناسبی بین
موتور و کابین انجام داده‌اند و حقیقتاً داخل کابین بسیار آرام و
بی‌سر‌و‌صدا هست. از نظر هندلینگ و پایداری نیز همانند تمامی محصولات بی ام
و این محصول نیز از لذت رانندگی مناسبی برخوردار هست و تقسیم وزن این
خودرو به خوبی انجام شده و به همراهید گفت که فرمان‌پذیری بی‌نظیر محصولات بی ام و
در این خودرو نیز دیده می‌شود.

حرف پایانی

به همراه
توجه به قیمت شرکتی بی ام و ۲۱۸i اکتیو تورر که حدود ۲۹۴ میلیون تومان
می‌به همراهشد و قیمت به همراهزار آزاد آن که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هست، شانس موفقیت
بسیار پایینی را برای این مدل از بی ام و در نظر می‌گیریم.

اجازه دهید
در مورد یک موضوع براحتی صحبت کنیم. وقتی یک مشتری ایرانی قصد پرداخت ۳۰۰
میلیون تومان را برای یک بی ام و دارد، انتظار قدرت و توانایی حرکتی را در
کنار چهره همیشگی و برند لوکس و به همراه کیفیت بی ام و دارد. از آنجاییکه
متاسفانه هنوز در ایران مسئله مصرف سوخت و تولید آلایندگی آنچنان جدی نیست و
فاکتور مهمی در خرید یک خودرو محسوب نمی‌شود، انتظار مشتری همیشه قدرت
موتور بیشتر هست و بهتر هست وقتی یک خودرو برای عرضه در ایران انتخاب
می‌شود، در حد امکان قدرتمندترین مدل برگزیده شود و به نظر می‌رسد در این
مورد مشتریانی که حاضر هستند ۳۰۰ میلیون پول بی‌زبه همراهن را برای یک خودرو
هزینه کنند، به صورت جدی‌تر به فکر هزینه‌ای نه چندان بیشتر و خرید
نمونه‌های ۲۲۵i و یا حتی مدل‌های پایه‌ای X1 بیافتند. اتفاقی که سال گذشته
برای مدل کوپه سری ۴ افتاد و واردات مدل ضعیف‌تر آن به همراهعث شد تا مشتریان به
سمت مدل کروک و البته پرقدرت‌تر سوق پیدا کنند و در عمل به همراهعث حذف سری ۴
کوپه به همراه تمام شایستگی‌هایش شد. واردات یک خودرو مطمئناً کار دشوار و
پیچیده‌ای هست اما امیدواریم در کنار روند کامل بودن سبد کالا که خود امری
قابل تقدیر هست، سلیقه مشتریان ایرانی نیز در نظر گرفته شود.

در انتها از مالک خودرو جناب آقای محمد جواد شهسواری جهت همکاری به همراه تیم تست خودروبه همراهنک تشکر می‌کنیم.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم