تجربه رانندگی به همراه MG6 در به همراهزار دست دوم +تصاویر

۲۳ آبان ۱۳۹۶ ایکس تی

ایکس تی- شرکتCars Morris Garages که از سال ۱۹۲۴ در انگلستان به‌عنوان سازنده خودروهای اسپرت دونفره روبه همراهز فعالیت خود را شروع کرد، در سال ۲۰۰۹ بعد از رویارویی به همراه مشکلات بزرگ اقتصادی، سهام خود را به سایک موتورز چین واگذار کرد و از یک برند اصیل انگلیسی به یک برند چینی- انگلیسی تغییر پیدا کرد. اما همچنان بعضی‌ها ام‌جی را به‌عنوان یک برند انگلیسی می‌شناسند.

به گزارش ایکس تی، شرکتCars Morris Garages که از سال ۱۹۲۴ در انگلستان به‌عنوان
سازنده خودروهای اسپرت دونفره روبه همراهز فعالیت خود را شروع کرد، در سال ۲۰۰۹
بعد از رویارویی به همراه مشکلات بزرگ اقتصادی، سهام خود را به سایک موتورز چین
واگذار کرد و از یک برند اصیل انگلیسی به یک برند چینی- انگلیسی تغییر پیدا
کرد. اما همچنان بعضی‌ها ام‌جی را به‌عنوان یک برند انگلیسی می‌شناسند.

آزمایش بلندمدت MG۶ در به همراهزار دست‌دوم؛ انگلیسی- چینی چابک و بی‌ادعا

به گزارش عصر خودرو،
محصولات ام جی در ایران که در سال ۱۳۸۸ به همراه مشارکت تجاری شرکت مدیاموتورز
وارد به همراهزار ایران شد، به‌عنوان یکی از مرغوب‌ترین محصولات چینی به همراهزار
به‌حساب می‌آید؛ خودروهایی که شاید قیمتشان به نسبت دیگر رقبه همراهی هم‌صنف خود
به همراهلا به همراهشد ولی قطعا یکی از به همراهکیفیت‌ترین انتخاب‌ها در آن به همراهزه قیمتی خواهند
بود. مدیاموتورز به همراه عرضه محصولاتی مانند MG3 ،‌MG550 ،‌MG350، و MG6
دربه همراهزار ایران جای پای خود را به همراهز کرد و اکنون هم به همراه خودروهای GS و GT
همچنان در به همراهزار حضور دارد. از آنجا که بعضی از مشتریان هنوز هم به نام چین
و محصول چینی حساسیت دارند، برای رفع این ابهام به سراغ یک دستگاه MG6
توربو سال ۲۰۱۲ رفتیم تا به همراه بررسی آن در آستانه ۷۴ هزارمین کیلومتر پیمایش
بتوانیم از هستقامت این خودرو در طول زمان آگاهی دقیق‌تری پیدا کنیم. اما
پیش از شروع لازم هست از مالک خودرو که خودرو خود را جهت تست و عکاسی در
اختیار تیم ما قرار دادند، کمال تشکر و قدردانی را به‌جای آوریم.

طراحی‌

اتاق ام‌جی‌۶ توسط Anthony (Tony) Williams-Kenny، طراح مشهور انگلیسی که
هم اکنون مدیریت بخش طراحی سایک‌موتورز را برعهده دارد انجام شده هست.
طراحی ساده و در عین حال زیبه همراهی این خودرو به همراه جلوپنجره حصیری ساده و
چراغ‌های کشیده، کاپوت ساده که به ۲ خط مورب از به همراهلای چراغ‌ها تا زیر شیشه
مزین شده هست، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی اسپرت، سانروف برقی، جلوه پیدا
می‌کند. شاید نتوان این خودرو را یک مدل مجلل و اسپرت دانست ولی قطعا از
هیچ جای طراحی آن هم نمی‌توان اشکال گرفت. شیشه بزرگ جلو که به همراه زاویه
مناسبی نصب شده هست و به همراهزتاب نور در آن خیلی کم به چشم راننده برخورد
می‌کند، شیشه عقب نسبتا بزرگ که هرچند دید وسیعی از عقب در اختیار شما
نخواهد گذاشت ولی به اندازه‌ای هم بزرگ هست که دید را کور نکند. در کل
می‌توان گفت طراحی این خودرو را می‌توان به‌نسبت دیگر نمونه‌های ام‌جی تا
حدودی ساده‌تر دانست ولی در همین سادگی، ظرافت‌هایی مانند انحناهای کنار
سپر و روی درها وجود دارد که شاید خیلی به چشم نیایند ولی بسیار دقیق و
زیبه همراه طراحی شده‌اند. اتاق ام‌جی ۶ به‌واسطه طول ۴۶۵۳ میلی‌متری و فاصله
محوری ۲۷۰۵ میلی‌متر، یک کابین متوسط محسوب می‌شود ولی به همراه توجه به ارتفاع
۱۴۸۰ میلی‌متری، به اندازه کافی در دریف جلو و عقب جادار هست.
نمای داخلی

وقتی برای نخستین‌به همراهر پا به کابین ام‌جی۶ می‌گذارید، شاید نخستین نکته‌ای
که بتواند نظر شما را به خود جلو کند، پنل میانی پر از دکمه هست که در
دقایق ابتدایی پیدا‌کردن هر دکمه در میان آنها تا حدودی سخت و زمان‌بر
خواهد بود. مانیتور ۷ اینچی لمسی که به سیستم ناوبری و سیستم صوتی مجهز شده
هست و می‌تواند از بلوتوث، USB و  AUX هم پشتیبه همراهنی کند، فرمان به همراه روکش
چرمی به همراه دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کروزکنترل که در عین سادگی، طراحی آن
بسیار برای رانندگی مناسب هست. پشت‌آمپر جذاب و اسپرت که شاید بتوان تنها
اشکال آن را کوچک بودن اعدادش دانست و سوئیچ متفاوت و جداب این خودرو که به
صورت یک کارت در محفظه تعبیه شده قرار می‌گیرد و به همراه فشردن آن خودرو هستارت
می‌خورد را می‌توان از جذابیت‌های داخل این کابین دانست. صندلی‌های پوشیده
از چرم ضدلغزش مجهز به گرمکن در ردیف جلو که در نمونه موجود در به همراهزار ما
به‌صورت برقی در ۶ حالت تنظیم می‌شوند و همچنین طرح متفاوت ترمزدستی این
خودرو از دیگر نکاتی هستند که طراحی داخل اتاق را جذاب می‌کنند.

ایمنی

طراحی شاسی داینامیک، وجود ۶ کیسه هوا در کنار سیستم‌های ایمنی الکترونیکی
مانند TCS ،ESP ،‌DSC ،‌ABS و EBD  ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند، اما
بهره‌گیری از هستانداردهای EN و E-Mark نشان می‌دهد که ام‌جی علاوه‌بر
سرنشینان، به امنیت عابران پیاده هم اهمیت داده هست. به همراه تمام این اوصاف،
ام‌جی۶ توانسته ۴ ستاره ایمنی را از موسسه Euro-NCAP کسب کند که به نسبت
سال تولیدش امتیاز ایده‌آلی به‌حساب می‌آید. سیستم ضد‌سرقت، شیشه به همراهلابرهای
مجهز به Anti-Trap و همچنین تکنولوژی جذاب سوئیچ که به جز زمانی که دنده
در حالت P به همراهشد از جای خود خارج نمی‌شود، امنیت این خودرو را افزایش
می‌دهد. وجود سیستم TPMS یا نمایشگر فشار به همراهد تایر هم به شما کمک خواهد کرد
تا علاوه‌بر تنظیم میزان به همراهد در فصول مختلف، از پنچری یا کم‌به همراهدی‌های
ناگهانی به‌سرعت مطلع شوید.
مشخصات فنی‌
یک پیشرانمه ۱٫۸ لیتری
۴سیلندر به همراه تکنولوژی DOHC و مجهز به توربوشارژر که می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار
قدرت را در دور ۵۵۰۰ و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور ‌در دور ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تولید
کند و این قدرت و گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه به
محور جلو منتقل کند و این خودرو ۱۵۴۸ کیلوگرمی را در کمتر از ۱۰ ثانیه به
مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به همراه توجه به هستفاده از سیستم پرخوران در
این پیشرانه، مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی حدود ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
هست که به همراه توجه به به همراهک ۶۲ لیتری، احتمالا نیاز شما را به بنزین‌زدن‌های
مکرر از بین می‌برد.

تجربه رانندگی‌

وقتی برای نخستین‌به همراهر پشت فرمان ام‌جی۶ می‌نشینید، شاید در ابتدا هستارت
زدن این خودرو برایتان سخت به همراهشد، سیستم هستارت کارتی که به همراه فشردن کارت در
جایگاه مخصوص خودرو را روشن کرده و به همراه قرار دادن دسته دنده در حالت P و
فشردن مجدد کارت، خودرو را خاموش می‌‌کند، تا حدودی نیازمند دقت هست.
پیشرانه به‌راحتی هستارت می‌خورد و به همراه کمترین صدای ممکن به کار خود ادامه
می‌دهد. وقتی دنده را در حالت D قرار می‌دهید و می‌خواهید شروع به حرکت
کنید، شاید برای نخستین به همراهر خوابه همراهندن ترمز‌دستی متفاوت این خودرو که
به‌صورت عضوی مستطیل‌شکل در کنسول وسط قرار گرفته هست و ترکیب کاری آن تا
حدودی به مگان شبه همراههت دارد، برایتان دشوار به همراهشد. گیربکس اتوماتیک دوکلاچه
این خودرو به همراه سرعت به همراهلایی دنده‌ها را سبک می‌کند ولی در معکوس‌کشیدن بسیار
کند هست، این تاخیر در تعویض دنده وقتی در کنار لگ هستاندارد توربو قرار
می‌گیرد به همراهعث می‌شود که روند شتابگیری ثانویه خودرو مقداری کند به‌نظر
برسد. البته به همراهید در نظر داشت که طراحی این گیربکس به نسبت گیربکس‌های
دوکلاچه دیگر موجود در به همراهزار مانند گیربکس تلیسمان و یا حتی لیفان ۸۲۰، 
نسبتا قدیمی هست و نبه همراهید از آن انتظار بیش از حد معقول داشت. شتابگیری
اولیه خودرو به واسطه فراهم‌شدن ماکسیمم گشتاور در دور ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ و به
نسبت وزن ۱٫۵تنی این خودرو بسیار خوب و راضی‌کننده هست، برای شتابگیری
ثانویه اما اگر خودرو را در حالت دستی قرار دهید به مراتب عملکرد بهتری را
شاهد خواهید بود. وجود ایکس تی‌های تعویض‌دنده در پشت فرمان در کنار پشت‌آمپر
اسپرت به همراه تریم قرمز، احساس راندن یک خودرو اسپرت را به شما منتقل خواهد
کرد. بهره‌گیری از سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب به همراه
همراهی فرمان هیدرولیک، کمک می‌کند تا این خودرو هندلینگ بسیار خوبی داشته
به همراهشد و در مانورهای سریع و به همراه سرعت به همراهلا از کنترل راننده خارج نشود که
البته در این مسئله وزن به همراهلای ۱٫۵ تن این خودرو هم دخیل خواهد بود. ترمزهای
دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه کمک سیستم ABS و EBD به همراهعث می‌شود تا ترمزگیری
به همراه این خودرو به شدت آسان به همراهشد، همچنین وجود سیستم ESP ‌به همراه توجه به گشتاور
به همراهلای این خودرو به‌شدت احساس می‌شود.

نگاه به خودرو از دید دست‌دوم‌

وقتی حرف از یک خودرو دست‌دوم به میان می‌آید، علاوه‌برکیفیت پیشرانه و
گیربکس، موارد دیگری هم وجود دارد که به همراهید قبل از خرید مورد بررسی قرار
بگیرند. اگر بحث بررسی بلندمدت این خودرو را از پیشرانه آغاز کنیم، به همراهید
گفت که در طول بیش از ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد، خودرو مورد بررسی ما همچنان
بی‌صدا و به همراه قدرت کار می‌کرد. وارد شدن توربو به مدار البته به همراه کمی تاخیر
انجام می‌شود که به گفته مالک خودرو از ابتدا همین‌طور بوده هست. مصرف سوخت
میانگین در طول تست، به واسطه فشار آوردن بیش از حد مجاز به خودرو در حدود
۱۲ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر بود که البته در رانندگی عادی شهری عددی
به‌مراتب پایین‌تر را ثبت خواهد کرد. در داخل اتاق، چرم صندلی‌ها بدون روکش
تقریبه همراه هیچ تفاوت فاحشی به همراه نمونه صفرکیلومتر نداشته و هیچ سر و صدای اضافی
از داخل کابین شنیده نمی‌شود. کیفیت کولر خودرو تا حدودی پایین بود و به
نسبت دیگر رقبه همراهیش در به همراهزار مانند رنو فلوئنس و یا تویوتا کرولا کیفیت
پایین‌تری دارد. کیفیت سیسم صوتی به همراه ۸ بلندگو تقریبه همراه یکی از ایده‌آل‌ترین
گزینه‌هایی بود که در این رنج قیمتی می‌توان به آن دست یافت ولی مانیتور ۷
اینچی وسط از کیفیت تصویر پایینی برخوردار بود و کیفیت Touch آن در وضعیت
خیلی خوبی قرار نمی‌گرفت.

تحلیل به همراهزار و پیشنهاد خرید

اگر بدون تعصب به ام‌جی۶ نگاه کنیم، به همراه توجه به اینکه در چین تولید
می‌شود، کیفیت نسبتا ایده‌آل آن می‌تواند شما را راضی نگاه دارد. اگر در
به همراهزار به سراغ رقبه همراهی این خودرو برویم، در حال‌حاضر، نمونه‌های ۲۰۱۲ ام‌جی۶
چیزی در حدود ۶۸ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارند. به همراه این قیمت، رقبه همراهی دیگری
در به همراهزار دست‌دوم وجود دارند که در میان آنها نام‌های آشنایی مانند رنو
فلوئنس، تویوتا کمری، کیا سراتو، مزدا۳، هیوندای اکسنت و میتسوبیشی لنسر به
چشم می‌خورد که هرکدام از آنها طرفدارهای به‌خصوص خودشان را دارند و نام و
شهرتشان می‌تواند به همراهعث شود تا نظر شما از خرید یک خودرو ساخت چین منحرف
شود، ولی به همراهید در نظر داشت که ام‌جی۶ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در
وضعیت به‌مراتب بهتری از تمام این خودروها قرار می‌گیرد و همچنین به‌واسطه
وجود توربوشارژر می‌تواند رانندگی پرشتاب‌تری را برای شما به ارمغان
بیاورد.

عصر خودرو
عصر خودرو

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم