تجربه ۶۰.۰۰۰ کیلومتر به همراه هاوال H8

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ایکس تی

هاوال از سال ۲۰۱۵ محصولات خود را به به همراهزار پررونق هسترالیا برد و از همان سالها تلاش خود را بکار گرفته تا مردم این کشور را مجاب کند، بعنوان یک گزینه ارزان قیمت به محصولات این برند چینی توجه کنند. در سرتاسر جهان نسبت به محصولات چینی کمی تردید دارند اما کم‌کم به همراه مرور زمان این خودروها در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود هستند.

نگاه‌ها همیشه به خودروهای مرسدس و بی‌ام‌و خیره شده و یا محصولات کیا همیشه خودروهای خوش رنگ و لعابی بوده‌اند اما هاوال هیچ‌کدام این‌ها را ندارد و فقط خریداران بدون اعتراض به هستفاده روزمره از آن می‌پردازند. اگر چه این برند نمی‌تواند یک شبه به اوج برسد اما مصمم هست تا ثابت کند که محصولات به همراهکیفیتی را تولید می‌کند.

امروز قصد داریم تجربه سواری به همراه هاوال اچ ۸ را از سال ۲۰۱۵ تاکنون به همراه شما به‌اشتراک بگذاریم.

به همراه ما همراه به همراهشید…

در تمام این ۳ سال، H8 زندگی سختی داشته چرا که آسیب‌های بدنه زیادی مانند پریدگی رنگ در بخش عقب و یا خط و خش ناشی از مالیدگی به خودروهای دیگر در آن به وضوح دیده می‌شود. H8 همیشه سعی کرده هست که ظاهر خود را حفظ کند و سرپا بنظر برسد. به همراهید این نکته را در ارتبه همراهط به همراه بخش خارجی اعتراف کرد که اچ۸ در مقابل خط و خش بسیار حساس هست و خطوط ریز و درشت براحتی بر روی آن نقش می‌بندند.

در داخل کابین این خودرو بعد از حدود ۳ سال هستفاده، اوضاع بسیار خوب هست و اثر چندانی از پارگی صندلی‌ها و یا شکستگی بخش‌های پلهستیکی دیده نمی‌شود. داخل کابین این خودرو همانند یک محصول صفر کیلومتر، سالم و سرحال هست و خستگی ناشی از کهولت سن در آن دیده نمی‌شود. معمولا خودروهای چینی بعد از گذشت یکسال، هرچقدر هم که به همراه سلیقه نگهداری شده به همراهشند، دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند اما هاوال مقاومت خوبی دارد.

سیستم تهویه دوگانه در این مدت بی‌وقفه کار کرده و سریع‌تر و کارآمدتر از سیستم تهویه میتسوبیشی اکیلیپس کراس هست؛ به این بخش از هاوال می‌توان به همراهلاترین نمره را داد و بسیار حرفه‌ای و مثبت عمل کرده هست.

از لحاظ فنی، صفحه‌نمایش کابین کیفیت معمولی دارد و رابط کاربری آن بسیار ساده و بدون هیچ بخش مهیجی هست که پیش‌بینی می‌شود در محصولات بعدی هاوال شرایط متفاوت به همراهشد. عملکرد این صفحه‌نمایش به همراه گذشت زمان چندان افت نداشته و مانند روز اول کار می‌کند.

H8 کوچک نیست. طول آن ۴۸۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۹۷۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۹۴ میلی‌متر به همراه فاصله محوری ۲۹۱۵ میلی‌متری دارد اما وزنش بسیار غیرطبیعی زیاد هست. این خودرو ۲.۲ تن وزن دارد که برای این ابعاد خیلی بیشتر از رقبه همراهست. 

قدرت از یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری به همراه توان ۱۶۰ کیلو وات یا  ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۴ نیوتن‌متر تامین می‌شود. صدای این پیشرانه بیش از حد زیاد بوده و گیربکس اتوماتیک شش سرعته ZF نمی‌تواند این واقعیت را مخفی کند که این موتور یک وزن زیاد را حمل می‌کند. گیربکس این خودرو می‌توانست گزینه بهتری به همراهشد مخصوصا زمانی که عملکرد به همراه تاخیر جعبه‌دنده حرکات عجیب‌ و غریبی را در سرعت پایین نشان می‌دهد. 

در تجربه سواری ۳ ساله به همراه اچ ۸، بخش فنی کاملا نشان می‌دهد که این محصول چینی فاصله زیادی به همراه خودروهای کشورهای تراز اول جهان دارد. سیستم تعلیق اگر چه نرم‌ترین و بهترین نیست و چندان بی‌صدا کار نمی‌کند اما می‌توان آن را برای یک خودروی چینی خوب دانست که عملکرد متوسطی دارد.

در برابر H8 ما دو راه بیشتر نداریم، یا نیمه خالی لیوان را ببینیم و یا به بخش پر توجه کنیم. بخش بد قضیه از پایه وجود دارد مانند نوع گیربکس انتخاب شده برای این خودرو اما قسمت خوب قضیه این هست که هاوال اچ ۸ به همراه گذشت ۶۰.۰۰۰ کیلومتر از عمرش، همچنان خوب ومانند روز اول کار می‌کند.

اگر بخواهیم این محصول را به همراه تویوتا و مزدایی مقایسه کنیم که همین میزان از سن آن می‌گذرد، بدون شک هاوال مسن‌تر نشان می‌دهد اما در کل عملکرد آن برای یک خودروی ۲۵.۰۰۰ دلاری بسیار خوب هست.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم