شهرداری تهران نمی‌تواند به تنهایی دربه همراهره طرح جدید ترافیک تصمیم بگیرد

۲۲ دی ۱۳۹۶ ایکس تی

به گزارش ایکس تی، سید جعفر تشکری هاشمی  به همراه اشاره به طرح جدید ترافیکی پایتخت افزود: طرح ترافیک در دهه ۵۰ به همراه دو هدف عمده یعنی کاهش آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر و کنترل جریان ترافیک و حجم ورودی خودروها به هسته مرکزی شهر که به همراه توجه به قرار گرفتن مراکز تجاری و اداری در این منطقه افزایش یافته بود، اجرایی شد.

وی به همراه بیان اینکه طرح ترافیک از سال ۵۸ -۵۹ اجرایی شد و طی سال‌ها تغییر نکرده هست، گفت: طبیعی هست که به همراه توجه به اقتضائات روز، طرح‌ها به همراهید به روزرسانی شود و نمی‌توان نسخه ۳۰ ساله‌ای را برای همه زمان‌ها و شرایط اجرایی کرد.

این کارشناس ترافیکی به همراه بیان اینکه در اواخر مدیریت شهری قبلی طرحی به نام LEZ مطرح شد که در این طرح شهر به سه رینگ اصلی تبدیل و موضوع معاینه پاک و محدودیت تردد بر مبنای آلودگی خودروها مطرح شد، گفت: کاهش آلودگی هوا به همراه رویکرد زیست محیطی سبب شد که طرح LEZ مطرح و به تصویب شورای عالی ترافیک نیز برسد و حتی مراحلی از این طرح نیز اجرایی شد.

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه بیان اینکه طرح LEZ نسخه علمی و کارشناسی شده‌ای بود که بر مبنای برنامه ریزی دقیقی طراحی شد، تصریح کرد: طرح جدید که بر اساس نظام صدور مجوز روزانه و ساعتی هست نیازمند الزامات و پیش نیازهایی هست که اگر این الزامات در نظر گرفته نشود می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی به همراهشد.

وی به همراه بیان اینکه یکی از مهمترین الزامات اجرای این طرح در حوزه سخت افزاری و تکمیل تجهیزات هست، گفت: ثبت ورود و خروج خودروها و اندازه گیری حجم ورود در این طرح بسیار مهم هست چرا که اگر این طرح بر پایه میزان پولی که افراد پرداخت می‌کنند به همراهشد قطعا به همراه حجم زیادی از خودروهایی مواجه هستیم که قصد ورود به محدوده را دارند و دیگر ترافیک این محدوده قابل تحمل نخواهد بود.

تشکری هاشمی به همراه بیان اینکه تکمیل تجهیزات کنترلی اولین گام در اجرای این طرح هست، ادامه داد: اخذ مجوز قانونی و هماهنگی‌های بین بخشی در موفقیت این طرح نقش بسزایی دارد و شهرداری به همراهید به همراه شورای شهر، وزارت کشور، شورای عالی ترافیک، شورای ترافیک تهران و به خصوص به همراه پلیس راهور که مجری این طرح هست هماهنگ به همراهشد و حتی در یک گام فراتر به همراهید به همراه وزارتخانه‌ها و … که در محدوده طرح هستند هماهنگی کند و این نیست که شهرداری به تنهایی تصمیم بگیرد و آن را اجرایی کند.

این کارشناس ترافیکی به همراه اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های مرتبط به مردم گفت: در حوزه پیوست اجتماعی این طرح به همراهید به همراه مردم صحبت شود تا مردم ابعاد مختلف این طرح را بشناسند و بتوانند همراهی مناسبی داشته به همراهشند.

وی به همراه بیان اینکه ما نمی‌توانیم به همه افراد بگوییم که در چه ساعتی وارد و چه ساعتی خارج شوند، اظهار کرد: به همراهید پکیجی از شیوه‌های مختلف طراحی شود تا مردم بر اساس برنامه زندگی‌شان از یکی از روش‌ها و شیوه‌ها هستفاده کنند و زندگی‌شان دچار اختلال نشود. همچنین به همراهید برای اقشار خاص نهادها و افرادی که به اقتضای شغلشان به صورت روزانه و ساعتی در این محدوده «آمد و شد» می‌کنند، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و سبد ترکیبی ایجاد کنند تا هر فردی به اقتضای شرایطش یک روش و شیوه در طرح جدید ترافیکی را انتخاب کند و مدل طرح ترافیک برای مردم بهینه سازی شود.

وی به همراه بیان اینکه به همراه همه تفاسیر هزینه اجرای طرح نبه همراهید فشار بیشتری بر روی مردم وارد کند، گفت: مبه همراهلغی که در طرح ترافیک جدید در نظر گرفته می‌شود به همراهید به همراه سطح زندگی متوسط عامه مردم هماهنگ به همراهشد تا توازن منطقی در پرداخت‌ها ایجاد شود.

تشکری هاشمی به همراه بیان اینکه بعضی از مشاغل الزاما در تمام هفته به همراهید در محدوده طرح ترافیک وارد و یا تردد کنند، گفت: مگر می‌شود به پزشکی که بیمارستانش در داخل محدوده طرح ترافیک هست و یا کارمندی که در داخل محدوده هست بگوییم نیایید؟ و نبه همراهید مدل صفر یا یک بگذاریم که یا هیچ کس نیاید یا همه بیایند و به همراهید شرایط میانه‌ای برای همه مشاغل در نظر بگیریم.

وی به همراه بیان اینکه تعیین تعداد خودروهای مجاز در شورای ترافیک تهران بر اساس یک کار علمی و کارشناسی و مبتنی بر مدل سازی علمی هست، افزود: اینکه بگوییم تنها ۸۰ هزار یا ۱۰۰ هزار خودرو می‌توانند به محدوده طرح جدید ترافیکی وارد شوند به همراهید بر اساس مدل‌های علمی به همراهشد و نمی‌توان در یک گفت‌وگو یا در جلسه‌ای این عدد را اعلام کنیم بلکه به همراهید مبتنی بر مدل کارشناسی به همراه هستفاده از ابزارهای مدل سازی به همراهشد.

این کارشناس ترافیکی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که در طرح ترافیک فعلی عدالت رعایت نشده هست، گفت: اگر دلیل تغییر طرح این هست ضرورتی ندارد که طرح تغییر کند. چرا که هم تعیین تعداد ورود خودروها به محدوده و هم فروش طرح در اختیار شهرداری هست و می‌توانستند ظرفیت‌ها را تغییر دهند.

وی به همراه بیان اینکه نبه همراهید یادمان برود که ما برای کنترل آلودگی هوا و ترافیک، طرح ترافیک را اجرایی کرده‌ایم، تصریح کرد: برای کنترل مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا طرح LEZ، می‌تواند به همراه جدیت دنبه همراهل شود و در مورد نحوه ورود به طرح ترافیک نیز فارغ از اینکه چند خودرو می‌توانند وارد شوند، به همراهید سبد نحوه توزیع داشته به همراهشند تا افراد به اقتضای شغلشان و شرایط ۵۲ درصد مردم تهران اقتصادی از این سبد و یا پکیج ترافیکی نوع طرح مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

تشکری هاشمی به همراه بیان اینکه اگر تعداد ورود خودروها به محدوده کنترل نشود به همراه مشکلات جدی روبرو خواهیم شد و ترافیک در این منطقه به شدت افزایش می‌یابد، گفت: به همراهید پیش نیازهای اجرای این طرح آماده به همراهشد تا بتوانیم طرح موفقی داشته به همراهشیم. هر چند که به نظر می‌رسد هنوز الزامات و پیش نیازهای اجرای این طرح آماده نیست.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم