غوغای شورولت به همراه محصول پرقدرت و زیبه همراهیش +تصاویر

۱۶ آذر ۱۳۹۶ ایکس تی

ایکس تی: این اولین به همراهر نیست که شورولت ما را سوپرایز کرده هست اما این به همراهر به همراهید گفت شورولت به همراه رونمایی از کوروت ZR1 2019، غوغایی به پا کرده هست.

به گزارش ایکس تی، ما که به یاد نمی‌آوریم که تا به حال شورولت مدلی معمولی و سطح پایین از
کوروت عرضه کرده به همراهشد، شما چطور؟ خیلی فکر نکنید، مطمعنا شما هم موردی به
ذهنتان خطور نمی‌کند. این اولین به همراهر نیست که شورولت ما را سوپرایز کرده هست
اما این به همراهر به همراهید گفت شورولت به همراه رونمایی از کوروت ZR1 2019، غوغایی به پا
کرده هست.

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

 

بیایید
از همین ابتدا به همراه اعداد و ارقام شروع کنیم. موتور ۶٫۲ لیتری V8 سوپر شارژ
آن در زیر کاپوت بلند و کشیده‌اش جای خوش کرده هست که به همراه یک جعبه دنده ۸
سرعته اتوماتیک هماهنگ شده هست و از آنجایی که نمونه کوپه آن سقف سرعتی
معادل ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دارد، انتظار می‌رود سقف سرعت این نمونه
کانورتیبل به همراهلاتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت به همراهشد. در تست‌های اولیه کوروت صفر
تا ۱۰۰ را در کمتر از ۳ ثانیه پیموده و تست درگ ۱/۴ مایل را نیز در حدود
۱۰ ثانیه به اتمام رسانده هست.

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

این
خودرو در دو مدل کوپه و کانورتیبل در همین بهار پیش رو وارد به همراهزار خواهد
شد و مدل کوپه به همراه قیمت پایه ۱۹۹,۹۹۵ دلار و مدل کانورتیبل به همراه قیمت پایه
۱۲۳,۹۹۵ دلار عرضه خواهند شد.

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

تیم
کوروت می‌دانسته که وقت آن رسیده هست که به همراهید ZR1 را متفاوت‌تر از همیشه و
به عنوان پادشاه و پرچم‌دار خود ارائه دهد. پس چه بهتر که این پرچم‌دار به همراه
جعبه دنده‌ای اتومات و سقف‌هایی جمع شونده به همراهشد. سقف‌‌هایی که در عرض ۲۱
ثانیه هم در حالت سکون و هم در حال حرکت تا سقف سرعت ۵۰ km/h، جمع یا به همراهز
می‌شوند.

موتور ۶٫۲ لیتری آن به همراه میل سوپاپ‌های
کوتاه‌تر به همراه سوپرشارژر بزرگی که حجم ۲٫۶۵ لیتر به پیشرانه اضافه
می‌کند توانایی تولید قدرت فوق العاده‌ی ۷۵۵ اسب بخار به همراه ۹۷۰ نیوتن
متر گشتاور را دارد. این موتور به LT5 معروف هست که در آن از سوپاپ‌های
سنتی و مخصوص کوروت هستفاده شده و به ازای هر سیلندر ۲ سوپاپ قرار داده شده
هست. در خصوص قدرت این موتور، مهندس ارشد این پروژه گفته هست “هر زمان که
ما فکر می‌کردیم دیگر تمام قدرت را از این موتور گرفته‌ایم در واقع در
اشتبه همراهه بودیم و به همراهز هم حالت ایده‌آل‌تری وجود داشت. در حال حاضر ZR1
قدرتمند‌ترین مدل کانورتیبل موجود هست و در به همراهزار هیچ رقیبی ندارد. در زیر
کاپوت هر دو مدل هیچ فرقی به همراه هم ندارند و حتی هر دو از شاسی‌‌های
آلومینیومی و سیستم تعلیق تقویت شده هستفاده می‌کنند.”

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

شاید
بتوان گفت تنها چیزی که بین این دو مدل متفاوت هست جنس سقف و ستون کمربند
ایمنی هست و مدل کانورتیبل حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از کوپه می‌به همراهشد.
کوپه‌ای که ۱,۶۱۵ کیلوگرم وزن دارد.

همانند
مدل کوپه، کانورتیبل نیز به همراه به همراهل عقبی عریض و به همراه ارتفاعی کوتاه که به شاسی
پیچ شده هست، عرضه می‌شود که توانایی تولید ۴۳۰ Kg نیروی داون فرس
(downforce) را دارد و برای آنکه چرخ‌‌های جلو را بلند نکند از اسپلیتر‌ی
در جلوی خودرو هستفاده کرده‌‌اند تا نوک خودرو را پایین نگه دارد. البته یک
نوع به همراهل به همراه ارتفاعی بلندتر نیز برای انتخاب وجود دارد که آن را بر روی
پکیج ZTK قرار داده‌اند که قیمتی معادل ۲,۹۹۵ دلار دارد.

شورولت
سنت شکنی نکرده هست و هنوز هم از یک جعبه دنده ۷ سرعته دستی هستفاده
می‌کند اما این به همراهر دست مشتریان را به همراهز گذاشته هست و آن‌ها می‌توانند برای
اولین به همراهر جعبه دنده ۸ سرعته GM را به همراه شیفترهای تعویض پشت دنده سفارش دهند.
پس این به همراهر خبری از جعبه دنده ۱۰ سرعته GM نیست. همچنین این خودروها از
سیستم تزریق سوخت دوبل GM که از یک پورت مستقیم و یک پورت مکمل تشکیل شده‌
هست، بهره می‌برد و در تست‌ها مشخص شده هست که به همراه جعبه دنده دستی در شهر ۱۶
و در جاده ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰km مصرف می‌کند. همین تست به همراه جعبه دنده
اتوماتیک به ترتیب ۱۸ و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰km بوده هست.

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

ZR1
۲۰۱۹ دقیقا همان گزینه‌ی مناسبی هست برای اشخاصی که همه چیز را به همراه هم
می‌خواهند، خودرویی رویایی، آپشن‌های متعدد، انواع جعبه دنده، کوپه یا
کانورتیبل و… . مردم خواهان بهترین هر چیزی هستند و این خودرو دقیقا همان
بهترینِ موجود هست. کافی هست به فرم کلی و دراماتیک بدنه‌ی خودرو نگاهی
بیاندازید تا متوجه شوید این خودرو هدیه‌ای به جهانیان هست.

 
از
هرچه بگذریم نمی‌توانیم از سیستم اگزوز این خودرو بگذریم. صدایی آشوب
برانگیز که از کیلومترها دورتر شنیده می‌شود. در مدل‌‌های پیشین از
سیستم‌های دوحالته هستفاده می‌شد که معمولا یا بی صدا بودند یا غرشی شگفت
انگیز داشتند، اما این به همراهر این سیستم اگزوز، ۴ حالت متفاوت را پشتیبه همراهنی
می‌کند. در حالت خفگی (Stealth mode)، ZR1 از کوروت Z06 نیز ساکت‌تر هست.
در حالت جاده (Track) صدا بلندتر می‌شود زیرا سوپاپ‌ها برای افزایش کارایی و
تغییر جریان خروجی بسته‌تر می‌شوند. دو حالت دیگر نیز Sport و Tour
می‌به همراهشند. اگر روزی خوهستید خودِ واقعی این کوروت را بشناسید کافی هست آن
را بر روی حالت Tour قرار داده و پای خود را تا انتها بر روی ایکس تی گاز فشار
دهید.

 

 شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

شورولت
پیش بینی کرده‌ هست که ۲ تا ۳ هزار ZR1 را در سال ۲۰۱۹ بفروش برساند و
قطعا به همراهزار آمریکای شمالی و خاورمیانه دو هدف اصلی این خودروساز می‌به همراهشد
چرا که به همراه وجود قوانین مبتنی بر انتشار آلودگی هوا در اروپا، کوروت امکان
فروش در اروپا را ندارد.

به همراه این حال شاید
خریداران نسخه کانورتیبل هرگز خودرو خود را به جاده‌ها نکشانند و فقط
خواهان آن هستند که خودرو را در پارکینگ خود پارک کرده و به تماشای آن
بپردازند. تا به امروز که خبر‌‌هایی از تست درایو این خودرو به گوش نرسیده
هست و ما هم تنها به معرفی قوای محرکه و ظاهر خودرو پرداختیم و به این
نتیجه هم رسیدیم که ZR1 هر نوع عملکرد و به همراهزده‌ای هم که در جاده ‌ها از خود
نشان دهد، چه بد و چه خوب، به همراهز هم خودرویی قابل ستایش هست.

 

شورولت کوروت ZR1 کانورتیبل 2019

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم