هوندا آکورد در ایستگاه دهُم +عکس

۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ایکس تی

ایکس تی- درست هست که کمری از نظر مجموع آمار فروش (خرده‌فروشی و عمده‌فروشی)، سال‌ها، پرفروش‌ترین سدان میدسایز آمریکا بوده اما هوندا، آکورد را پیشتاز خُرده‌فروشی این سگمنت از ۲۰۱۳ تا به امروز معرفی می‌کند و مدعی هست از اولین سال عرضه در آمریکا، یعنی ۱۹۷۶، بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از آن را در این کشور پهناور به فروش رسانده هست. حال که تویوتا عرضه نسل جدید کمری را آغاز کرده، زمان پوست‌انداختن سدان میدسایز هوندا نیز فرا رسیده هست.

به گزارش ایکس تی، درست هست که کمری از نظر مجموع آمار فروش (خرده‌فروشی و
عمده‌فروشی)، سال‌ها، پرفروش‌ترین سدان میدسایز آمریکا بوده اما هوندا،
آکورد را پیشتاز خُرده‌فروشی این سگمنت از ۲۰۱۳ تا به امروز معرفی می‌کند و
مدعی هست از اولین سال عرضه در آمریکا، یعنی ۱۹۷۶، بیش از ۱۳ میلیون
دستگاه از آن را در این کشور پهناور به فروش رسانده هست. حال که تویوتا
عرضه نسل جدید کمری را آغاز کرده، زمان پوست‌انداختن سدان میدسایز هوندا
نیز فرا رسیده هست.

آکورد در ایستگاه دهُم

 آکورد نسل ۱۰ در طراحی بدنه، کاملا دگرگون شده و ژست و هویتی متفاوت از
قبل به خود گرفته‌ و تناسبه همراهت و طراحی اسپرتی‌تر شده آن، به همراهعث خواهد شد جای
خالی اتاق کوپه (که دیگر تولید نخواهد شد) احساس نشود. در ساختار نسل جدید،
به لطف هستفاده بیشتر از فولاد مستحکم و فوق‌مستحکم، بسته به تریم ۵۰ تا
۸۰ کیلوگرم از وزن تمام‌شده، کم شده و در عین حال، ۳۴ درصد به هستحکام
پیچشی و ۲۴ درصد به هستحکام خمشی شاسی افزوده شده که روی هم رفته و در کنار
فنربندی تجدیدنظر شده، می‌تواند تاثیر مثبتی بر راحتی سواری، هندلینگ و
میزان صدا و لرزش نفوذی به کابین بگذارد.

در نسل جدید، اگرچه طول بدنه
تقریبه همراه ۱۰ میلی‌متر کاهش یافته اما فاصله بین دو محور به میزان ۵۵‌میلی‌متر
و عرض کابین به میزان ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته که خروجی آن، فضای کابین
بیشتر بوده، مخصوصا حالا که چیدمان صندلی‌های عقب نیز برای افزایش فضای پای
سرنشینان، کمی عقب‌تر برده شده هست. کابین، پیچیدگی بصری طراحی بدنه را
ندارد و ساده‌تر و شیک‌تر، به همراه کیفیت متریالی به همراهلاتر از قبل طراحی شده، آن
هم به همراه صندلی‌هایی راحت‌تر که در جلو، می‌توانند دارای سیستم سرمایش و
گرمایش‌ و تنظیم ۱۲‌جهته به همراه قابلیت تنظیم گودی کمر در ۴ جهت برای صندلی
راننده به همراهشند. سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید به همراه نمایشگر ۸ اینچ لمسی و رابط
کاربری اندروید و iOS، نمایشگر ۷ اینچ در دل نشانگر‌های پشت فرمان، هدآپ
دیسپلی ۶ اینچ در به همراهلاترین تریم یعنی تورینگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های
هوشمند، وای‌فای داخل خودرو ۴G LTE، گرمکن پُشتی و نشیمن صندلی‌های عقب و
پخش ۴۵۰ وات به همراه ۱۰بلندگو، برای آکورد نسل۱۰ در نظر گرفته شده و گستره‌ای از
سیستم‌های ایمنی همیار جدید شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از
مسیر، پیشگیری از انحراف از مسیر، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص علائم جاده،
هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت و بررسی هوشیاری
راننده نیز بسته به تریم، به لیست امکانات اضافه شده هست.
در نسل جدید،
یک جُفت موتور ۴ سیلندر توربو ۱٫۵ و ۲٫۰ لیتری، به ترتیب به همراه ۱۹۲ و ۲۵۲
اسب‌بخار قدرت، جایگزین واحد‌های ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری و V6
3.5 لیتری
نسل قبل شده‌اند. واحد ۱٫۵ لیتری، از مسیر گیربکس CVT محرک چرخ‌های جلو هست
و واحد ۲٫۰ لیتری، از مسیر یک گیربکس ۱۰ سرعته اتومات. البته برای هر دو،
امکان سفارش گیربکس ۶سرعته دستی در تریم اسپرت وجود دارد.

نویسنده: مجید رقیبی

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم